بـــی وفــایــی

رفتم؛مراببخش ومگواووفانداشت


راهی به جزگریزبرایم نمانده بود


این عشق آتشین پرازدردولی امید


بروادی گناه وجنونم کشانده بود


رفتم مگوکه چرارفت:ننگ بود


عشق من ونیازتووسوزوسازما


رفتم که گم شوم چویکی قطره اشک


درلابه لای دامن شبرنگ زندگی


رفتم که درسیاهی یک گوربی نشان


فارغ شوم زکشمکش وجنگ زندگی


من ازدوچشم روشن وگریان گریختم


ازخنده های وحشی طوفان گریختم


ازبستروصال به اغوش سردهجر


آزرده ازملامت وجدان گریختم


نالان زکرده هاوپشیمان زگفته ها


دیدم که لایق تووعشق تونیستم


معــنـی زنــــدگــــــی

بـه سـرخــی دســـــتان تــــودرزمســـتان و


بـه زیــبایـی معصـومـیت غـــریــبانه ات در


انــتظاراشـــکهـای تــوهـمـیـشـه مـخفیـــانـه ریـخــته مـی شـــود


وخــنده هــای مـن آشـکــاراســـروده مـی شــــود


شــایـدمعنــی زنــدگــی رادیــرفهمیـــده ای مــی  گری

بـیــرحـمـی آن رازودفهمیـــده ام ومــی خنـــدم


راز خنـــدهـــای مــن به دردهـــایـــــم  اســــت


دردهـــای مــن گنــــاه گــریــه هــای تــوســـت



احـــساس

احســــاسـم رانمی فروشــم حتــی بـه بـالاتـریـن بـــهاء


ولـی آنـگونـه کـه بـخواهــم خـــرج مــی کنـــم...


بــرای آنـــهایـی کـه لایـــق آن هـستــــند....


نـــوازش کــن...نــتـــرس...تنـــهایــی واگیـــرنـداره


آنــقدرمـــرده ام کـه هـیــچ چــیزنــمی توانـــدمــردنــم راثــابـت کـنــد


وآنــقدرازایــن دنـــیاسـیــرم کـه روز مـــرگــم راجشــــن مــی گـیــرم


واگــرایــن دنـــیارادوســـت داشـــــتم...روز تــــولـــدم نمــی گریــسـتم


http://up.vatandownload.com/images/ylg0rp6dm4yc78g8x7w2.jpg

نــمیـــدانـــم

گاه دلتنگ می شوم

دلتنگ تر از همه ی دلتنگی ها
 

گوشه ای می نشینم و


  حسرت ها را میشمارم


باختن ها و صدای شکستن ها را


نمیدانم من کدامین امید را ناامید کردم


و کدام خواهش را نشنیدم


و به کدام دلتنگی خندیدم


که چنین دلتنگم.





مــثـل تـــــــو

کی می خواد مثل تو باشه 

 

 

کی می خواد مثل تو باشه 

 

مثل تو که بی نظیری  

 

مثه تو که با نگاهت  

 

  منو از خودم می گیری  

 

 

 

کی می خواد مثل تو باشه  

 

 

مثل تو که تکیه گاهی 

  

 

تو به داد من رسیدی  

 

 

توی تردید و سیاهی 

 

  

همه چی از تو شروع شد 

 

 

همه چی با تو تمومه 

  

 

چرا دنیارو نبینم 

 

  

وقتی چشمات روبرومه 

 

 

عشق تو پناه آخر  

 

 

واسه قلب نیمه جونه 

 

 

کی می خواد مثل تو باشه  

 

 

کی مثه تو مهربونه 

 

 

وقتی که چشای خیسم  

 

دیگه جایی رو نمی دید  

 

جزتوهیچ کس تو دنیا  

 

حال وروزمو نفهمید  

 

همه چی از تو شروع شد  

 

همه چی با تو تمومه  

 

چرا دنیارو نبینم  

 

  

وقتی چشمات روبرومه


 

 

 

ای عشـــــق بـه چـه خـارم کـرده ای


  نگه دگر بسوی من چه می کنی؟


  چو در بر رقیب من نشسته ای


  به حیرتم که بعد از آن فریب ها


  تو هم پی فریب من نشسته ای


  به چشم خویشتن دیدم آنشب ای خدا


  که جام خود به جام دیگری زدی


  چو فال حافظ آن شب میانه بازشد


  تو فال خود به نام دیگری زدی


  برو .... برو ....به سوی او،مرا چه غم


  تو آفتابی .... او زمین .... من آسمان


  به او بتاب ز آنکه من نشسته ام


  به ناز روی شانه ستارگان


  به او بتاب ز آنکه گریه میکند


  در این میانه قلب من به حال او


  کمال عشق باشد این گذشته ها


  دل تو مال من،تن تو مال او


  تو که مرا به پرده ها کشیده ای


  چگونه ره نبرده ای به راز من؟


  گذشتم از تن و زانکه در جهان


  تنی نبود مقصد نیاز من


  اگر بسویت این چنین دویده ام


  به عشق عاشقم نه بر وصال تو


  به ظلمت شبان بی فروغ من


  خیال عشق خون شد از خیال تو


  کنون که در کنار او نشسته ای


  تو و شراب و دولت و وصال او!


  گذشته رفت و آن افسانه کهنه شد


  تن تو ماند و عشق بی زوال او!


  از عشق مکن شکوه که جای گله ای نیست 


  بگذار بسوزد دل من مسئله ای نیست


  من سوخته ام در تب ، آنقدر که امروز


  بین من و خورشید دگر فاصله ای نیست


  غمدیده ترین عابر این خاک منم من


  جز بارش خون چشم مرا مشغله ای نیست


  در خانه ام آواز سکوت است ، خدایا


  مانند کویری که در آن قافله ای نیست


  می خواستم از درد بگوییم ولی افسوس


  در دسترس هیچکسی حوصله ای نیست


  شرمنده ام از روی شما بد غزلی شد

  هرچند از این ذهن پریش



ان گله ای نیست


شــایدبرای توهم اتفاق افتاده باشه

آن چنـــان دروجــودم پـای گرفت کـه هــــرگــزآمدنش رامتــوجه نشدم

وآن چنــان مقهــورم ســاخت وبـامـن عجـین شدکـه گـریـزگـاهـی نشناختم

نـبض مــرادردسـت داشـت وازجـانم تـغذیــه می کـرد

بــامــن یـکی بــودبــدون آنــکه خــودخــبرداشتــه بـاشـم

تـنـهازمـانـی کــه نفســـم رابــندآوردبــه فــکرجـــداکــردنش

افــتــادم





وایـــن مــــن بـــودم کـــه ازاو بـــریــدم....

آمـــوزگــار نیــستم

آموزگار نیستم


تا عشق را به تو بیاموزم


ماهیان نیازی به آموزگار ندارند


تا شنا کنند


پرندگان نیز آموزگاری نمی خواهند


تا به پرواز در آیند


شنا کن به تنهایی


پرواز کن به تنهایی


عشق را دفتری نیست


بزرگترین عاشقان دنیا


خواندن نمی دانست





لـــیلی مجنــــون

یــک شــبی مجنــون نمازش راشـکست


بی وضــودرکـوچـه لیلی نــشـست


عــشق آن شب مـست مستـش کـرده بـود...


فارق ازجــام الـستــش کـرده بـــود...


گـفت:یـارب ازچــه خــوارم کــرده ای؟


برصـلیب عــشق "دارم کـرده ای...


خـســته ام زیـن عــشق دارم کــرده ای...


خــسته ام زیــن عـتشق دل خــونم نــکن"


مـن که مجـــنونم "تــومجنــــونم نـــکن...


مــردایـــن بــازیـچــه دـتگرنیــستــم...


ایـــن تــــووایـــن لــیلا ی تو...نیـــســـتم


گــفت :ای دیـــوانــه"لــیـلایــــت مــنـــم..


دررگــت پــنـهان وپـیــدایــــت مــــنــم..


ســالــهـابــاجـــورلــیلـی ســاختـی....


مـــــن کـــنـــارت بـــودم ونــشـناخــتی...

مــــحاکــــمه عشــــــق

محاکمه جلسه عشـــق بودوقاضی:عـــقل


و عشق محکوم به تبعیدبه دورترین نقطه مغــزشده بود

یعنی:فـــــرامــــوشی


قلب تقاضای عــفوعــشق راداشت ولی هـــمه اعضاءبااومــخالــف بودند


قــلب شروع کردبه طــرفداری ازعشق:


آهای چــشم مـگرتونبـودی کـه درآرزوی دیدنش بودی


وشماپـاهاکـه هــمیـــشه آماده رفتـــن به سویـــش بودید


حالاچــرااین چـنین بــااومــخـــالفیــد؟


تــنها عـــقل وقــــلب درجـــلسه ماندند


عــقل گفت:دیدی قــلب هـــمه ازعشق بـیـزارند::ولی من متــحیرم


باوجودی که عـــشق بیشترازهــمه تــوروآزرده؟


چــراهـــنوزازاوحــمایت مــیکنی؟


قلب نــالید:مــن بدون وجودعـــشق دیـــگرنــخواهــم بودوتــنهاتــکه گوشتی هـســـتم


کــه هــرثـانیـه کارثـانیـته قــبل راتـــکرارمی کند


وفــقط باعـــشق می تــوانم یکـــــ قــلب واقـــ






عی بــاشـم


پس هـــمیشه از اوحــمایـت خــــواهــــم کرد


حتــــــی اگــــــرنــــــابــــودشــــــوم.


الــفبای زندگی

الف: اشتیاق برای رسیدن  به نهایت آرزوها   

پ: پویایی برای پیوستن به خروش حیات   

 

ث: ثبات برای ایستادن در برابر بازدارنده ها 

 

چ: چاره اندیشی برای یافتن راهی در
گرداب اشتباه 

 

خ: خودداری برای تمرین استقامت 

 

 ع: عطوفت برای غنچه نشکفته باورها 

 

ف: فداکاری برای قلب های دردمند 

 

ک: کرامت برای نگاهی از سر عشق 

 


پس 

جواب دروغ را با راستی،
جواب زشتی را به زیبایی
 جواب خشم را به صبوری، 

 جواب نامردی را با مردانگی،

جواب خواهش را بی غرور
جواب بی ادب را با سکوت،
جواب لبخند را با خنده
جواب منتظر را با نوید 

جواب دلمرده را با امید،  

جواب گناه را با بخشش، 

هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار 



قــلبم سـرشارازتمنابود وقـلبت سـرشارازنیاز 

 

دسـتهایــمان دورازهم چـیزی کــم داشـــت 

 

اماچــیزی کــه زیــادبود ســــــکوت مرگــبار 

 

عــــشقـــمان بود.... 

 

بـــاز هـــم نـــگفتی و نــگــفتم....هــــیچ نــگفتیم...

ســــوال وجواب عاشق

عشق ازدوست داشتن پرسید:


فرق من وتوچیست؟


پاسخ داد:مــن بایــــک سلام شــروع میشوم

و

تـــوبایــــک نــگاه...


مـــن بایـــک دروغ از بین میرم

و

تــــــوبـــــامــــــــــرگــــــــــ...

تــــرس

وحشت ازعشق که نه"

ترس من ازخاتمه هاست"


ترس بیهوده ندارم"  صحبت ازخاطره هاست"


صحبت کشتن ناخواسته عاطفه هاست"


کوله باریست پرازهــیچ هــمه برشانه ماست.


گـــله ازدست کــسی نیست" مقصردل دیــوانه ماست